Αρχική / Στρατηγικοί Άξονες Παρέμβασης /

Δημόσιες Ψηφιακές Υπηρεσίες


Τα τελευταία χρόνια, η χώρα προχώρησε με ταχείς ρυθμούς σε προηγμένα επίπεδα ψηφιακού μετασχηματισμού, γεγονός που είχε σημαντικά οφέλη για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και το δημόσιο τομέα της χώρας. Η ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr αποτελεί πλέον κομβικό σημείο για κάθε συναλλαγή των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος, παρέχοντας πλέον άνω των 2 100 ψηφιακών υπηρεσιών, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς. Τα κυβερνητικά μέτρα και οι δράσεις που υποστηρίζουν την ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών βασίζονται στην Εθνική Στρατηγική Ψηφιακού Μετασχηματισμού (Ψηφιακή Βίβλος) 2020 - 2025 και υλοποιούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0", (NextGenerationEU) και του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακός Μετασχηματισμός" του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2021 - 2027. Οι κύριες προτεραιότητες αυτών των προγραμμάτων είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του τομέα της υγείας, της δικαιοσύνης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μαζί με μεταρρυθμίσεις για την ΑΑΔΕ, τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ.

Προκλήσεις

Ψηφιακό χάσμα, ψηφιακός αλφαβητισμός, προσβασιμότητα για ΑμεΑ, ένταξη ευάλωτων ομάδων (ηλικιωμένοι, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών).

Ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών, διαλειτουργικότητα συστημάτων, συντήρηση και τακτικές ενημερώσεις ψηφιακών υπηρεσιών.

Οργανωσιακή αντίσταση στην αλλαγή, γραφειοκρατία, ανασχεδιασμός διαδικασιών, απαρχαιωμένο νομικό και κανονιστικό πλαίσιο.

Ασφάλεια δεδομένων και ιδιωτικότητα, κυβερνοαπειλές, χρηματοδότηση, ανθρώπινοι πόροι και διατήρηση της εμπιστοσύνης των πολιτών.


Στόχος 1

100% διαδικτυακή παροχή βασικών δημόσιων υπηρεσιών για τους πολίτες

  • Διαδικτυακή παροχή βασικών δημοσίων υπηρεσιών για τους πολίτες: ποσοστό των διοικητικών ενεργειών που μπορούν να γίνουν πλήρως διαδικτυακά για τα ισχύοντα σημαντικά γεγονότα της ζωής.

Στόχος 2

100% διαδικτυακή παροχή βασικών δημόσιων υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις

  • Διαδικτυακή παροχή βασικών δημόσιων υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις: ποσοστό των διοικητικών ενεργειών που απαιτούνται για την έναρξη μιας επιχείρησης και τη διενέργεια συνήθων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες μπορούν να γίνουν πλήρως διαδικτυακά.

Στόχος 3

Το 100% των πολιτών να έχει πρόσβαση στα ηλεκτρονικά μητρώα υγείας του.

  • Διαθεσιμότητα σε εθνικό επίπεδο των υπηρεσιών ηλεκτρονικής πρόσβασης των πολιτών στα δεδομένα των Ηλεκτρονικών Φακέλων Υγείας (ΗΦΥ) τους και εφαρμογή πρόσθετων μέτρων που επιτρέπουν σε ορισμένες κατηγορίες ατόμων να έχουν επίσης πρόσβαση στα δεδομένα τους καθώς αι το ποσοστό των ατόμων που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ή να χρησιμοποιήσουν το δικό τους ελάχιστο σύνολο δεδομένων που σχετίζονται με την υγεία και που είναι αποθηκευμένα σε δημόσια και ιδιωτικά συστήματα ΗΦΥ.

Στόχος 4

100 % των πολιτών της Ένωσης να έχει πρόσβαση στην ηλεκτρονική ταυτότητα (gov wallet / eIDAS)

  • Πρόσβαση στην ηλεκτρονική ταυτότητα: Έκδοση πορτοφολιού ψηφιακής ταυτότητας (gov wallet) και τουλάχιστον ενός εθνικού συστήματος ηλεκτρονικής ταυτοποίησης (eIDAS) που έχει κοινοποιηθεί σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 910/2014.