Αρχική / Στρατηγικοί Άξονες Παρέμβασης /
Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό περιβάλλον, τα ισχύοντα μέτρα, οι πολιτικές και δράσεις που σχεδιάζονται και εφαρμόζονται στοχεύουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του ελλείματος των ψηφιακών δεξιοτήτων στον πληθυσμό, στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού αλλά και στη δημιουργία άμεσης σύνδεσης μεταξύ προσόντων και διαθέσιμων θέσεων εργασίας. Για το σκοπό αυτό, οι μεταρρυθμίσεις της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), "Εξειδίκευση, επανακατάρτιση και αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού μέσω ενός αναμορφωμένου μοντέλου κατάρτισης για τον ενεργό πληθυσμό" και "Ενίσχυση του συστήματος μαθητείας", σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, δημιουργούν νέες ευκαιρίες για την αποτελεσματικότερη επανακατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού. Παράλληλα , τα Οριζόντια Προγράμματα Αναβάθμισης στοχεύουν και υποστηρίζουν την περαιτέρω ενίσχυση των πολιτικών, που μειώνουν την αναντιστοιχία των δεξιοτήτων, εξασφαλίζοντας μια συνεχή και ευέλικτη ανταπόκριση στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Ειδικότερα η μεταρρύθμιση “Μια νέα στρατηγική για τη δια βίου κατάρτιση: Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του ελληνικού συστήματος αναβάθμισης και επανακατάρτισης” θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχή υλοποίηση των προγραμμάτων αναβάθμισης και επανακατάρτισης, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη ενός δυναμικού και ανταγωνιστικού εργατικού δυναμικού.
Διαπιστώνεται έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων στον πληθυσμό και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους και στα άτομα με χαμηλό οικονομικό και εκπαιδευτικό προφίλ, ενώ γενικά κατατάσσεται χαμηλά και στο ανθρώπινο κεφάλαιο.
Σημαντική μείωση του πληθυσμού με τάση να καταστεί η ταχύτερα γηράσκουσα χώρα της ΕΕ έως το έτος 2030.
Αρκετά μικρό αριθμό εργαζόμενων ως ειδικών ΤΠΕ, ο οποίος βρίσκεται σημαντικά κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ.
Μεγάλη ροή των ατόμων με υψηλή εξειδίκευση (brain drain) κατά την τελευταία δεκαετία.
Στόχος 1
Τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες
Το 70% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες
Πρόβλεψη έως το 2030
Ενίσχυση της Εθνικής Πύλης Ψηφιακών Δεξιοτήτων για Πολίτες (Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων)
Κατάρτιση του πληθυσμού στις ακόλουθες ψηφιακές δεξιότητες όπως
Στόχος 2
Εξειδικευμένοι σε ΤΠΕ
180 000 άτομα ηλικίας 15-74 ετών να απασχολούνται ως ειδικοί ΤΠΕ
Πρόβλεψη έως το 2030
Η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν ένα κρίσιμο στάδιο για την παρακίνηση των παιδιών να αποκτήσουν πτυχίο ΤΠΕ
Η αύξηση των ποσοστών αποφοίτησης σε φοιτητές ΤΠΕ σημαίνει περισσότερους επαγγελματίες ΤΠΕ από ό,τι αναμενόταν
Περισσότεροι απόφοιτοι ΤΠΕ (ΣΑΕΚ και Ιδιωτικά Κολλέγια)
Η επανεκπαίδευση αποφοίτων μη ΤΠΕ στην απόκτηση ψηφιακών ικανοτήτων αυξάνει τον αριθμό των επαγγελματιών ΤΠΕ